1. Vejledning Min læringteoretiske problemstilling lyder således : I en travl hverdag med store og små hold kører vi ofte teori og praksis sammen, på tværs af de 3 uddannelser. Det gør at vi i en undervisningsituation dagligt kommer ud for at eleverne spørger hjælp, søger råd og vejledning på samme tid. Det er en udfordring for mig som underviser at skulle være tilstede for alle på samme tid. Læringsteorier : Der tænker jeg at gå udfra Knud Illeris Indhold og drivkraft og/eller Kolbs Læringscirkel Didaktiske model : Himm og hippes relationsmodel, samt den e- didaktiske overvejelsesmodel til planlægning og tilrettelæggelse af undervisning Digitale teknologier: LMS systemet Moodle, Thinklink, studietube herunder H5P og We Video
Populære opslag fra denne blog
KP undervisning 25/2-2020
KP 25/2-2020 Rød tråd gruppe gav opsummering på det læste til i dag. Opsamling: praktikumnotat skarpretter din udfordring, eksperimentgrupper, blog og DigiTek, Tags : hjælper med at finde rundt Etiketter: Brug af andres materiale :Creative commons Danmark, Google avanceret søgning man kan få lov til bruge "lovligt billeder" Speed dating Hiim og Hippe: Genopfrisket Relationsmodellen og bevægelse og snakke sammen Ekspertpuslespil: C131 Gå til denne gruppe-- Ekspertgruppe 5 e-didaktiske overvejelsesmodel: Hvad kendetegner modellen? Kunne lave et e-learningsforløb, bruges til at planlægge og tilrettelægge, gennemføre et undervisningsforløb og vurdering og evalueringsværktøj Hvilke elementer i modellen er særligt interessante i jeres optik? Hvor kan i med fordel anvende modellen? Hvilke udfordringer ser i ved modellen? Svarerne ligger i andet dok. tilbage i egen eks
Undervisningsdag 5 Spørgsmål til teksten 1 (13.00 til 15.00) 1. Hvad er den Politiske dagsorden omkring digitalisering i det hele taget og specifikt i undervisningssektoren, ifølge teksten? - hvilke indsatser er iværksat giv også gerne eksempler fra jeres institution/skole/virksomhed? At udbrede teknisk knowhow og øge institutionernes digitale kompetancer. På vores skole er vi igang med komplimentere LMS systemet Moodle 2. Hvad ønsker forfatterne at stille skarpt på? Gøre os klogere omkring digitalisering og uddannelse? 3. Hvilke digitale udfordringer peger teksten på for: - brugerne? - et enkelte menneske? - den måde vi er sammen på som mennesker? - samfundet? - Inden for uddannelsesverdenen? - myndighed demokrati og individets dannelse og frigørelse 4. Hvad er forfatternes pointer omkring teknologien og de bagvedliggende forretningsmodeller betydning for individet og fællesskabet? - giv også gerne egne eksempler 5. Tekstens svar på digitale udfordringer
Kommentarer
Send en kommentar